Blødende Supermåne (digte, efterår 2015)

det er i nat
blødende supermåne
03 til 04
the witching hour
jeg har bestemt mig for
at det betyder noget
så sker de også
de mystiske sammenfald
omkring midnat
hvor jeg for første gang
Sunbather i Deafheaven
og Windows meddeler om
det metafystiske helvedes
konkrete eksistens
alt imens
Dante og Vergil
ankommer i dødsrigets
anden kreds
i den pdf
jeg fandt på nettet
et witchhousetrack
med et dansk sample
selvom kunstneren var græsk
plus ulvehyl og sådan
nærmer timen sig
hvor supermånen bløder


Jeg bærer mine år i blodet
de bærer blodets hvirvlende vin
i mine årers forviklede banelegemer
hvis flade hvide legemer i hjertets callcenter
udskilles liv stødvist blandt hudens varme
fra en krop og dens pumpende knoldselleri
dryppende hvide ringe i stammens kærne
årerne strækkende sig gennem generationer
af forvirrede dyr mellem rødderne i hovedbunden
piblende af vand under hudens bark
brusende gennem faldstammen på en regnvejrsdag
gennem stammernes fælles skov mod tæernes foddelta
skudt op igen i sangril blodrus og cellers erindring
formidlet fra for år tilbage og år fortsat tilbageværende
syngende brusende sange af savtakker
med eller mod årerne lag på lag falder grenene af
og lemmerne ligger på skovbunden vinteren over

Denne kvinde i byen med sit halvvåde hår i filtrede lokker
langs skuldre tørklæder og øreringe
øjne der stråler af liv når hun bestiller en øl
små bryster der bekender at de findes bag løs tekstil
jeg ville sige
Dig, mig, ayuasca, bål og bongotrommer, lige nu,
jeg har en skov nede ad gaden”


Sneens sus ses liggil død
ded saas fallat i nattan


Du følger med mig i chattan
selvom jeg går langs et kommentarspor
Du eksisterer kun på meget få billeder
der alle er taget med det samme gamle webcam
som trukket gennem et filter der skal foregive akvarel
Jeg ved ikke om du tog det billede i chatten kun til mig
om du også i virkeligheden er lidt flydende i kanterne
om du findes derude, et sted, i Malling

Den lille bjælke følger med
giver en fornemmelse af varme
virtuel objektpermanens
Jeg fortryder det jeg sagde til festen
med at jeg ikke gider tale om hverdagen
Du må gerne blive ved med at skrive til mig
om hverdagen
og jeg svarer med det samme
vi har ikke andet

Den grønne globe lyser af og til
og forsvinder i taage
dirrende i et vejrtag
uden den bekræftende melding
Set xx:xx
Jeg går ud fra at du laver karrysuppe


Stormen hedder Gorm
og han rammer Danmark i nat
Gorm blæser højt på black friday
og på adventens første søndag
DSB slider i med gyngende vogne
og træer vælter mod forruder
Mine Damer og Herrer”
meddeler en dame hver gang hun bringer
dårligt nyt hun har fået pr sms
Langs banelegemerne går en flok
frosne mennesker mod den nærmeste station
Sidste etape: Hagl pisker mod min hud
så jeg må skærme mine øjne
mens cykelen slingrer
og nogle drenge løber i skjul
Mens musikken spiller i mine ører:
Decay drips from the unquiet void
Where the ice forms, where life ends
blandet med de faldne blade har det lagt sig i kontinenter
på cykelstien hvor kun lygtens plet er en ø i mørket


Drømmende sparkes kroppen vågen
benægtende mens solen endnu er
det livgivende vand som siver
gennem filteret og ender brunt
hældes gennem kroppen vågnende
sitrende sparkes fordøjelsen i gang
brunt siddende blinkende tungt
til jeg atter kysser koppens kant
fixer mig hel på maskinens
udspyede affald og grums
som spyflyer i oksernes spor
sammenblandingen til altings pøl
brunt evigt brunt hil brunt
Beel-Zebub-brunt maddikeøje
din søvn din gift din sygdom
se Simba se circle of life


READYMADE (OBJÉT TROUVÉT)
The objective of this case study was to obtain some first-hand information about the functional consequences of a cosmetic tongue split operation for speech and tongue motility. One male patient who had performed the operation on himself was interviewed and underwent a tongue motility assessment, as well as an ultrasound examination. Tongue motility was mildly reduced as a result of tissue scarring. Speech was rated to be fully intelligible and highly acceptable by 4 raters, although 2 raters noticed slight distortions of the sibilants /s/ and /z/. The 3-dimensional ultrasound demonstrated that the synergy of the 2 sides of the tongue was preserved. A notably deep posterior genioglossus furrow indicated compensation for the reduced length of the tongue blade. It is concluded that the tongue split procedure did not significantly affect the participant's speech intelligibility and tongue motility.








Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

PURE FUCKING ESCAPISM (novel under (de)construction)

Mit oprindelige biddrag til Henfald