Mit oprindelige biddrag til Henfald

Jeg er blevet udgivet i det super smarte, upcoming og lækkert opsatte tidsskrift: ]henfald[. Jeg indsendte to formdigte og én collage. Kun det andet formdigt blev medtaget af redaktionen, så eftersom jeg selv redigerer bloggen her, bringes her hele bidraget. Der er en masse andet lækker poesi, kortprosa og visuelle eksperimenter foruden mit magre digt, bl.a. eksklusive bidrag af etablerede forfattere, så der er al mulig god grund til at erhverve sig ]henfald[#1 for 75 DKK. såfremt oplag stadig haves.
https://www.facebook.com/henfaldbling/





om

ikke du

har følt byens

flammer brænde

ud over hede og skov

hvis fugtige mørke bliver

liggende under lappede asfalt

strækninger belyst gennem søvnen

fra fremtidens udbrændte kraftværker

som varmen spreder sig og køles ned igen

skruet op i termostaternes tre magter centreret

i netværk uden egentlig næring i sin muld af slag

mod jern i jernmalm mod huddun i gasbeton-notesag

pyramiden ramt af lyn hvor vinden slår til armen falder af

på bunden begraves de døde i håb om at de husker os en dag





der er trykket på alle knapper jeg venter på at elevatoren skal

åbne en portal her hvor jeg står i lobbyen altid i en lobby

hvem begrædes nu idet de trædes under frelserens fod

knuses æg af had og flyder ud i tempelresters sod

larvefødder kører som på skinner smurt i blod

du usynlige lys din infrastruktur summer så

jagtens tid går ind i lilla ultrapsykopati

sødt se så hofterne holder oftere hof

se så torne kradser kristtjørne op

svampesporer horer viser top

fugtet blød som en krop

opblødt op blødt

frit an i vand

og blødt

ud















































jeg har haft armene oppe i vejret

hænderne som pistoler snart

fingrene horn mod himlen

trods i hver sin retning

antenner i tordenæter

samlede oplysninger

ilden blusser lyset

mellem hornene

mellem øjnene

jeg er dit nej

med gevir

en krone

af kalk

ben

(O)

ned

turen

bringer

mølstøv

på lagenet

pur indigo pur

troen på at synet

er ladet med mere end

gammelt lys og frekvens

at trommehindernes vibration

rummer et hav med flercellede dyr

som knepper og drikker hinanden i salt

sidder en sømand med hvide skaller på huden















The Son of Moon
(digital coullage)
Esben Staugaard, September 2015

































Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

PURE FUCKING ESCAPISM (novel under (de)construction)